Blog

Gæsteblogger Maj Ølting

Indehaver af Juicing for småbørnsmødre.

Gæsteblogger Maj Ølting

Sådan kommer du i gang med at juice

Hej, jeg hedder Maj Ølting, og jeg har været så heldig at få lov til at skrive et gæste-blogindlæg her på siden om, hvordan du kommer i gang med at juice, når du føler dig stresset i din hverdag.

I juicing findes masser af vidunderlige vitaminer og mineraler, som giver din krops celler energien tilbage, når den ellers føles helt flad.

Når du drikker et glas juice, føles det i kroppen på samme måde som at drikke et glas sodavand, hvor du får et nyt skud energi. Forskellen er bare, at i en sodavand er det sukkeret, som giver dig energi, hvor det i juicen er vitaminerne og mineralerne, som giver dig energi.

Du får altså energi begge steder fra, men når du drikker sodavand, og dermed sukker, vil dit blodsukker først stige og derefter falde.

Sådan i normale ord betyder det at du først kommer i hopla og bliver frisk, og bagefter bliver du super træt, får hovedpine, bliver uoplagt, irritabel og sløv.

Sådan er det ikke med juicing. Når du får din energi fra vitaminer og mineraler, er der ingen regning, som skal betales bagefter. Her bliver du ved at køre på et high og have energi.

Derfor er det super godt for dig at drikke grøntsagsjuice, når din krop er træt og overskuddet i bund. Dine celler bliver fyldt op med vitaminer og mineraler, som giver dig energien tilbage.

 juice

Frugtjuice eller grøntsagsjuice?

Hvis du vil bruge juice til at få mere energi, så læs videre her

 

Maj 2017

Jeg har fået en tilbagemelding fra Sara, om ufrivillig barnløshed og zoneterapi. En rørende og smuk beretning.

Tusind tak Sara, for at du vil dele og for de søde ord

Min kæreste og jeg havde været ufrivilligt barnløse i 3 år og jeg havde fået at vide at jeg havde cyster på æggestokkene (PCO), så jeg begyndte at lægge min livstil om, for at gøre oddsene bedre for at blive gravid.

Sodavand blev lagt på hylden og jeg begyndte og leve efter lchf principperne, derudover var min mor med i hormonkuren hos Caroline Fibæk, og hun hjalp mig med hvilke kosttilskud jeg skulle tage for at få mine hormoner tilbage i balance.

Jeg kom så i den situation, at jeg i sommeren 2015 endelig blev gravid, jeg var i den syvende himmel og begyndte at tænke på fremtiden med det her barn, men kun en uge efter jeg havde fået en positiv graviditets-test, faldt det hele til jorden, da Læs videre her

 

Start dagen med et stort glas tempereret vand med frisk citronsaft.

8. februar 2016

Start dagen med et stort glas tempereret vand med frisk citronsaft. Hæld evt. vand i glasset om aftenen inden du går i seng eller brug afkølet kogt vand.

Det at leve sundt skal ikke være svært. At ændre vaner kræver tid og overskud. Det er vigtigt, du spørger dig selv hvad der er muligt at få indført i din hverdag og som du kan få succes med. Det er det allervigtigste.

Det kan blot være en lille bitte ting, som kan gøre dig bare en smule sundere og så er du på rette vej. Får du indført en ny bedre vane, har du lettere ved at tilføje en ny osv.

At indføre små nye og bedre vaner lidt efter lidt har virket for mig.

Hver dag øve mig i at smide “den indre kritiker” på porten. Tale pænt til mig selv og rose mig selv for, at jeg gør noget godt for min krop og ikke mindst min sjæl. Læs mere her

Citroner

 

Gurkemeje & ingefær kan dæmpe ledsmerter forårsaget af inflammation i kroppen. 

10. januar 2016

Brug så meget du kan af begge i din madlavning. Jo mere, jo bedre. 

Brug ingefæren frisk, riv det i gryderetter og  skivet i the. Læs mere om ingefær, den knoldede ro og få en opskrift på ingefærshot på bloggen.

Gurkemeje skal opvarmes for at aktiverer de stoffer der dæmper inflammation. Prøv denne shot, der indeholder både ingefær og gurkemeje. Den smager frisk på grund af citronerne. Jeg blander en smule i et læs mere på bloggen.

ingefærkoncentrat

 

Uro i dine ben?

10. januar 2016

Jeg bruger udtrykket det “myler”.

“Myle” er måske kun et udtryk, jeg bruger. Men det dækker over en ubeskrivelig indre uro i benene, som kan være meget smertefuld.

Dine ben kan måske ligefrem give små spjæt.  Det er en meget ubehagelig følelse og det er svært at finde ro, da bevægelse ofte er den bedste lindring.

Uro i ben kaldes “Restless legs” eller på godt jysk “Rastløse ben”. 

Årsag:

Først og fremmest skal du være sikker på, der ikke ligger en sygdom bag symptomet. Så tjek lige ud med din læge først.

Men for de flestes vedkommende kan det dreje sig om magnesium mangel og/eller du drikker for lidt vand i løbet af dagen.

En af de hyppigste tegn på magnesium mangel er læse mere på bloggen

Connie Therkildsen

 

Tørbørstning af huden

14. oktober 2015
Blog billeder okt 2015 003

Blot 3 minutter hver dag og jeg kan både se og mærke forskel.

 

 

For en måned siden købte jeg denne ioniske tørbørste fra Karmameju. Jeg har i mange år haft buler på  lår og baller( jeg skal spare jer for billeder). Jeg får mine vitaminer, mineraler og sunde fedtstoffer. Spiser sundt og rører mig, men jeg kunne alligevel ikke få bugt med bulerne. Så efter at læst om den ioniske børste, skulle det prøves. Status efter en måned:

  • silkeblød hud
  • mindre buler
  • fastere og sundere hud
  • pænere glød

Jeg kan mærke der kommer liv i huden og gang i blodcirkulationen når jeg børster. Jeg får børstet de døde hudceller væk, så det er en god ide at børste i brusekabinen inden badet. Men husk børsten kan ikke tåle vand og sæbe. Du skal blot banke børsten efter brug eller køre hånden igennem,  for at befri den for døde hudceller. Jeg starter under fødderne og læs mere

 

Afslappende ansigtsmassage

5. oktober 2015

Ansigtsmassage

Øjnene er sjælens spejl og ansigtet er vores spejl udad mod verden.

Vi aflæser hinanden via ansigtet og vores kropssprog.

Når vi kigger i spejlet og hilser pænt på os selv om morgenen, kan vi ikke kun mærke, men også hurtigt se, om vi har sovet godt og er udhvilede.

Mangel og/eller dårlig søvn kan give grå hud, sorte rande under øjnene og røde øjne. Og det er jo ikke så fedt!!

Ansigtet kan afsløre vores inderste tanker, følelser og reaktioner.

Ansigtsmusklerne kan spænde for at skjule vores sårbarhed.

Stress giver også spændinger i ansigtsmuskulaturen. Måske kender du til følelsen af spændte kæber? Du spænder ubevidst op i musklerne, også når du sover. Det giver hovedpine, smerter og træthed i ansigt og nakke.

I zoneterapien bruger vi ansigtsdiagnose til at læs mere

Jeg fylder 50, det er helt fantastisk og jeg bliver faktisk rørt over at være nået hertil.

17. november 2015

Jeg kan med stor taknemmelighed sige, at jeg har det bedre end nogensinde.

Jeg har fået skabt et liv med en dagligdag jeg elsker. Mit første år som selvstændig, er snart gået og det har været et fantastisk år. Fyldt med skønne mennesker, læring og udfordringer. Tak til alle nye følgere på facebook, læsere af mit nyhedsbrev og til alle der viser mig tillid i mit daglige arbejde i biksen. Det gør mig glad hver dag.

Vi lever i en verden fuld af muligheder, valg og deadlines. Vi er altid mere eller mindre “på”. Det vil jeg gerne være modpolen til. Hos mig er der ro og tid til at slippe hovedet og komme ned i kroppen. 

Kvinder især, har brug for ro, for at vores hormonsystem kan være læs mere på bloggen

 

Ingefær  – den knoldede rod

12. august 2015 ingefær Jeg har lavet en flaske ingefærkoncentrat, fandt opskriften i bogen: “Køkkenrevolutionær på høje hæle” af Umahro Cadogan. (Det er kradse sager, så du skal ikke indtage det rent, medmindre du har meget hårdføre slimhinder).

Koncentratet kan holde sig i køleskabet i 1-2 uger uden problem.  Du kan bruge det i smoothie, i te og i madlavningen. 

Jeg blander det med koldt vand og citronsaft og drikker det på tom mave om morgenen.

Ingefær er dejligt varmende og kan være god mod kolde hænder og fødder. Ingefær er godt mod: læs mere  

 

ONDT I NAKKE OG SKULDRE

1. august 2015 Cupping

Har du muskelspændinger i forbindelse med stress?

Har du smerter og ondt i nakke og skuldre? Føler du dig stiv og usmidig? Har du svært ved at slappe ordentlig af?

Du lider måske af spændingshovedpiner og træthed?

Ved stress, vil du ubevidst, spænde en smule op i dine muskler. Dit åndedræt vil ofte være overfladisk.

Hvis du prøver at vende din opmærksomhed på dine skuldre, vil du kunne mærke, at de er trukket en smule op mod dine ører. Prøv at tage en dyb vejrtrækning og slap af i skuldrene. Du vil forhåbentlig mærke, at de kommer længere ned på plads:-) Det er den øgede spændingstilstand i musklerne, der er medvirkende til, at du har ondt i nakke og skuldre.

Musklerne bliver “forkortede” og det vil trække i led og sener med stiv- og skævhed til følge. “Hårde” muskler der er spændt op og som ikke bliver brugt optimalt, vil ikke modtage den nødvendige næring og væske. Den manglende bevægelse af musklerne, vil gøre at affaldsstofferne ophobes i musklerne og det vil give stivhed og øget inflammation.

Alle dine muskelbevægelser, er medvirkende til, at din krop bliver udrenset. En dyb og god vejrtrækning er også med til, at der sker en god udskillelse af affaldsstoffer og dine muskler får ilt. For at blive fri for smerter skal du Læs mere her  

 

ET KORT ØJEBLIK – MÆRK DIG SELV

10. juni 2015 Et øjeblik - mærk roen

Jeg kommer ofte forbi dette smukke gamle lindetræ, når jeg er ude at gå i skoven. Tidligt forår er der tusindvis af vintergækker i skovbunden under træet.

Nu er det jo ikke helt almindeligt, at se vintergækker i skoven, så jeg har haft en fornemmelse af. at der må have ligget et hus på stedet. Nu er der kommet et skilt op, der fortæller at der har ligget en skole. Lige pludselig kan jeg ligefrem høre børn og min fantasi begynder at sætte billeder på et levet liv i skoven. Et liv og en dagligdag som er forbi, men som har sat spor i naturen.

Det sætter ens liv i perspektiv. Minder mig om, at vi kun er her et kort øjeblik. Jeg har haft en del af de oplevelser på det sidste og det gør jeg føler mig en smule sårbar og ydmyg overfor livet.

Hvordan kan man bruge den sårbarhed? Jeg bruger den til at mærke og stille mig lidt væk på et mentalt plan og iagttage MIT liv. Jeg er heldigvis kommet dertil, at det er okay at føle mig sårbar. Jeg er bare ekstra god ved mig selv i de perioder. Før ville jeg have talt meget grimt til mig selv og presset mig selv til at tage mig sammen, sige til mig selv at det kan alle andre, du kan heller aldrig noget osv.

Taler du pænt til dig selv? Det håber jeg du gør. Prøv at iagttage dine tanker og øv dig i at tale pænt til dig selv, for dine tanker skaber dine følelser. Læs mere  

 

Ro er essentielt for mig.

18. maj 2015 firma-vand Det er gået op for mig, hvor god jeg er blevet til at mærke mig selv og mine behov og ikke mindst prioritere og handle på det, jeg mærker.

Tro mig, sådan har det bestemt ikke altid været. Havde nogen spurgt mig for få år siden, hvad jeg drømte om og gerne ville med mit liv, ville jeg ikke ane, hvad jeg skulle svare. Jeg vidste det simpelthen ikke.  

Det kunne gøre mig helt febrilsk, og give mig en følelse af, at spilde mit liv. Det letteste var, at lade være med at tænke på det, men grundfølelsen af, at være ked af det var der hele tiden. Læs mere her  

 

Fod- eller karbad i Epsom salt.

Epsom salt fodbad 001

Trænger du til at slappe af og geare ned efter en travl dag, så skulle du prøve et fod- eller karbad i Epsom salt.

Det er også super dejligt hvis du har uro i kroppen og trænger til at forkæle dig selv.

Epsom salt er faktisk ikke et salt, men et rent mineral – magnesium sulfat.

Magnesium sulfat har en masse gode effekter for kroppen og ved at bade i det, får man både slappet af,  forkælet sig selv og givet kroppen et skud magnesium. Det har en fantastisk beroligende effekt på nervesystemet. Det er rent win-win!! Læs mere

Epsom salt fodbad 003

 

Stress er overbelastning.

12. marts 2015 Firma foto Det siger jo alt. Vi har øvet rovdrift på vores krop og ikke lyttet til de utallige tegn,  den helt sikkert er kommet med.

Kroppen må til sidst sige fra.  Det kan i værste fald ende med et fysisk og psykisk kollaps. Kroppen er brændt ud og det kan tage meget lang tid at komme tilbage på sporet.  

Det rører mig dybt hver gang jeg møder et menneske, der er ramt af stress. Ofte har familie og venner kunnet se og mærke, at den er helt gal. Den sidste der ofte erkender stressen som et faktum er den stressramte selv. 

Jeg har selv haft stress og ved lige præcis hvor forfærdeligt det er. Jeg ved der er en vej tilbage til en ny og klogere udgave af sig selv. Men jeg ved også at vejen kan være svær at få øje på, når man står midt i orkanens øje. Læs mere

…………………………………………..

 

Hæv dit oxytocin niveau med massage.

februar 22, 2015

Connie Therkildsen

Jeg er stor fan af oxytocin. Keep it simple – du skal bare  huske at få masser af kram og berøring for at have  det godt. Men hånden på hjertet – husker du det?

Kærligheds-hormonet OXYTOCIN – hormonet for nydelse og glæde. Ja, kært barn har mange navne. Når vi er pressede, kede af det, er ensomme eller lignende kan vi savne et kram. Eller bare en lille berøring, som tegn på omsorg og medfølelse.

Men hvad er det egentlig der sker i kroppen og hvorfor er det så vigtigt med det der oxytocin? Læs mere…

………………………………………

Dødtræt og øm i nakke & skuldre?

februar 10, 2015

connie therkildsen

Men snupper du bare lige en smertestillende og håber det bliver bedre i morgen?

Det er så pokkers svært at sige: “Du ser bare fantastisk ud” til dit spejlbillede om morgenen. Huden hænger, grå og trist. Dine øjne er trætte og matte. Og du er sort under øjnene? Når du kommer hjem fra job, er der ikke mere energi og du smider dig i sofaen efter dagens gøremål og tæller dagene til weekend, hvor du håber du kan få indhentet det forsømte. Læs mere

……………………………………………

Hvor ofte kigger du på dine fødder? Altså sådan rigtigt kigger og mærker hvordan de egentlig har det?

januar 21, 2015 fødder Jeg kom til at tænke på mine fødder i går. Nu tænker du måske, at nu rabler det da for kvinden?? Men det var rent faktisk hvad jeg gjorde. Jeg smed sokkerne, kiggede, vurderede og måtte erkende at de vist var en smule forsømte. Læs mere

………………………………………………..

Jeg har bagt knækbrød og det er super hurtigt gjort.

Det allerbedste er, at jeg ikke behøver at få fingrene i dejen. Så mangler du et hurtigt sundt alternativ, så skulle du prøve at bage disse. 

januar 13, 2015 Knækbrød De er gode til en hver lejlighed. Især er de fine at have i huset som alternativ til kager/slik. Altid godt at være på forkant med ens craving. Få opskriften her

…………………………………..

Kom godt igennem vinteren med zoneterapi.

december 2, 2014

zoneterapi

Jeg ved ikke med dig, men jeg har det ikke så godt med mørket og lige nu er der flere mørke timer end lyse. Derfor elsker jeg, det er december med lys og hygge. Det gør det lidt lettere at komme igennem vinteren. 

Det kan kræve sin kvinde, at komme godt igennem denne kolde og mørke årstid med energi og overskud. Det vigtige er at lytte til din krop, holde pauser, nyde, pleje, spise nærende mad og få frisk luft og motion.

Jamen alt det der ved du jo godt. Men det er så pokkers svært i en travl hverdag og især nu hvor energien måske ikke er i top. Du føler måske, du lige akkurat holder hovedet over vandet og derudover hverken har overskud til at barbere ben, føle dig lækker og lave lækre middage.

Men lad være med at banke dig selv oveni hovedet med alt det, du bør gøre. Det bliver du kun frustreret og ked af. Læs mere…

……………………………………….

Stress af

connietherkildsen
connietherkildsen

Husk at holde pause og stresse af. Der skal være balance.

Jeg er så super glad for den store interesse der er for “Ro på Nervesystemet”. Jeg ønsker virkelig at så mange som muligt giver sig selv tid og mulighed for at komme ned i kroppen og jeg ved der er et stort behov for det.

Jeg har selv savnet et sted, hvor jeg kunne komme og hvor fokus var på mig og min krop.

Et sted hvor der er tid til, at jeg kan få lov, at ligge og mærke hvor dejligt afslappet min krop har det efter en behandling. Derfor har jeg selv skabt det, jeg har savnet.

Massage til at slappe af, zoneterapi med fokus på immunforsvar og nervesystemet og bars til slippe tankemylder. 2½ times luksus til dig selv. Læs mere…..

…………………………………………………………..

Der har været  meget stille her på bloggen – alt for længe.

Jeg er blevet færdig som zoneterapeut. Det var en meget stor dag for mig og jeg blev meget følelsesmæssigt berørt. Det kom faktisk meget bag på mig, for første gang har jeg taget en uddannelse og følt det er det helt rigtige.

Jeg føler at zoneterapi faget er så meget under huden på mig. Det føles så naturligt og rigtigt for mig. Jeg glæder mig til at kunne hjælpe og inspirere andre gennem zoneterapien.

Jeg har haft så mange dejlige klienter i klinikken nye som “gamle” og er meget overvældet og taknemmelig over den opbakning, jeg har fået. Tak:-) Læs mere….

 

connietherkildsen